2-КІБАЛІОН. ВСТУП

    Ми з великим задоволенням надаємо увазі учнів та дослідників потаємного вчення цей невеликий трактат, заснований на старих як світ навчаннях герметиків. Тому так мало написано, попри незлічені посилання на навчання в численних роботах з окультизму, так що багато серйозних дослідників у галузі розкриття істини будуть, безсумнівно, раді появі справжнього трактату.

    Метою цієї роботи є не проголошення будь-якої спеціальної філософії чи вчення, але мається на увазі дати учням поняття істини, яка послужить застосуванню численних частин окультизму, які вони, ймовірно, набули, але які, очевидно, перебувають у суперечності один з одним і часто сприяють розхолодженню, відвертаючи неофіту. Ми не маємо наміру відкрити новий храм знання, але хочемо передати до рук учня ключ майстерності, за допомогою якого він може відкрити багато внутрішніх потайних дверей у храм таємного вчення, через усе те головне, яке він засвоїв. Немає такої частини науки Окультизму, якою б володів світ і яка була б так старанно зберігається, як фрагменти герметичного вчення, які дійшли до нас через десятки століть, що пройшли з часу життя їхнього великого засновника Гермеса Трисмегіста, «Писця Богів», який жив у Стародавньому Єгипті, коли справжня раса була лише в дитинстві. Згідно з переказами, сучасник Авраама, наймудріший і найшанованіший Гермес Трисмегіст є найбільшим центральним сонцем Окультизму, чиї промені служили висвітленням незліченних навчань, що виникли після цього часу.

    Усі фундаментальні основні (вихідні) вчення, покладені основою таємних навчань кожної раси, походять від Гермеса Трисмегіста. Навіть найдавніші вчення Індії сягають своїм корінням в початкове вчення герметиків.

    З земель Гангу багато навчені досвідом (передові) окультисти прагнули в землю Єгипту і сиділи біля ніг Майстра. Від нього вони отримали ключ, який пояснював та примиряв їхні суперечливі погляди. І так було створено Таємниче Вчення. З інших земель також приходили учні, які почитали Гермеса як Майстра з Майстрів. І його вплив був такий великий, що всупереч численнім відхилення зі шляху, які зазнавали ці Вчителі в різних країнах в окремі періоди свого життя, можна ще знайти певну схожість і спорідненість, що проходить через численні і часто зовсім протилежні теорії, які вони впроваджували і вчили у цих різних країнах нині. Учень (який вивчає) порівняльні релігії зможе простежити вплив вчення Герметиків у кожній релігії, гідної цього імені, відомої людям — чи вона мертвою, чи нині у повному розквіті. Завжди є певна схожість; хоч протилежні риси, вчення герметиків діють як Великий Об'єднувач.

    Справою життя Гермеса було скоріше прагнення насадити Велике насіння Істини, яке зійшло і розцвіло в таких численних дивних формах.

    Але хоч би що там було, вихідні істини, які він проголосив, були збережені недоторканими у своїй первісній чистоті небагатьма людьми кожного покоління, які, відмовляючи численним недостатньо просунутим учням та послідовникам, дотримувалися звичаю герметиків і зберегли їхню істину для тих небагатьох, які були готові сприйняти та глибоко їх засвоїти. З вуст у вуста істина передавалася через небагатьох. Існувало дуже мало Посвячених у кожному поколінні в різних землях Світу, які зберегли живим священне полум'я Герметиків, і вони завжди були готові надати це полум'я, щоб розпалити яскравіше невеликі світочі зовнішнього світу, коли полум'я істини ставало тьмяним і затуманювалось зневагою. І коли джерела загорялися (сторонніми засобами) завжди знаходилися небагато, готові вірно служити вівтарю Істини, на якому залишався запаленим світоч мудрості. Ці люди присвячували своє життя праці любові, яку поет так добре описав у своїх віршах:

    «О, нехай не згасне полум'я, яке зберігається повік за віком у темній печері — у своїх святих, прихованих храмах. Підтримуване чистими служителями кохання, нехай не згасне полум'я».

    Ці люди ніколи не шукали ані загального визнання, ані численних послідовників. Вони байдуже ставилися до цих речей, оскільки знають, як мало знайдеться у кожному поколінні людей, готових до сприйняття Істини, чи здатних розпізнати її, якби вона була надана їм. Вони зберігають "сире м'ясо для чоловіків", тоді як іншим надають "молоко для немовлят". Вони зберігають їх перли мудрості для небагатьох обраних, які знають ціну, які носять їх у коронах, не розкидаючи перед свинями, які втопчуть їх у багнюку і змішають зі своєю огидною духовною їжею. Однак ці люди ніколи не забували і не переглядали вихідні вчення Гермеса, уважно стежачи за тим, щоб слова Істини переходили до тих, хто справді готовий сприйняти її, як це випливає з Кібаліона. відкриті». А також: «коли вуха учня готові чути, тоді приходять уста, щоб наповнити їх мудрістю». Але їхня поведінка зазвичай завжди суворо відповідала іншому афоризму герметиків, також із Кібаліона: «Уста мудрості закриті для тих, хто не розуміє».

Перебували люди, які критикували таку поведінку Герметиків і стверджували, що де вони виявляють належного сенсу у політиці замкнутості (стриманості). Але швидкоплинний погляд на сторінки історії покаже мудрість Майстрів, які знали нерозсудливість спроб нести світові те, чого він не готовий і не бажає сприйняти. Герметики ніколи не прагнули бути чоловіками — вони навпаки, мовчазно сиділи осторонь з усмішкою жалості на зімкнутих вустах, тоді як язичники галасливо біснувалися навколо них у своїй звичайній розвазі — вдачі смерті і мук чесних, але введених в оману ентузіастів, уяви вони можуть насильно ввести в цю расу варварів Істину, яку можуть зрозуміти лише обрані, що просунулися дорогою.

    Дух переслідування ще не помер на землі. Існують певні вчення Герметиків, які якби вони були публічно проголошені, навели б на Вчителів крик зневаги та глузування і знову пролунав би крик «Розіп'яти, розіп'яти!» (Єв. від Луки, 23, 21).

    У цій невеликій роботі ми прагнули дати швидше ідею аксіом (положень), намагаючись дати вам робочі принципи, залишивши їхнє застосування вам самим, ніж намагалися виробити детальний підручник. Якщо ви щирий і справжній учень, ви зможете виробити та застосувати ці принципи; якщо ні — тоді ви повинні стати таким, інакше вчення Герметиків буде для вас лише "Слова, слова, слова".
Троє присвячених.

Коментарі

Популярні публікації

1-КІБАЛІОН. Смарагдова скрижаль Гермеса

3-КІБАЛІОН. Розділ 1. ГЕРМЕТИЧНА ФІЛОСОФІЯ